עבירות שוטרים: 250 תיקים במח"ש הובילו להעמדה לדין

איתי גדסי No Comments on עבירות שוטרים: 250 תיקים במח"ש הובילו להעמדה לדין

דיון בוועדת הפנים על טיפול המשטרה בעבירות שוטרים | יו"ר ועדת הפנים יואב קיש: משטרה חייבת להפעיל כוח. אם שוטר יפחד מול אירועים אלימים תהיה אנרכיה

מח"ש צילום: הדס פרוש, פלאש 90
20:43
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on צה"ל תקף במרחב ממנו בוצעו שיגורים לגליל | מתעדכן

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"640 תיקי חקירה באזהרה נפתחו השנה במח"ש, מתוכם כ-400 נסגרו מחוסר ראיות או חוסר אשמה, ו-250 הובילו להעמדה לדין פלילי או משמעתי", כך דיווח פרקליט המדינה שי ניצן לוועדת הפנים בראשות ח"כ יואב קיש שדנה בטיפול המשטרה ומח"ש בתלונות על עבירות שוטרים.

המפכ"ל, רוני אלשיך אמר: "המשטרה רואה חשיבות רבה במח"ש. כשם שכל אזרח צריך שוטר, כך כל שוטר צריך שוטר. המשטרה מפעילה גם כלים פנימיים, כי לא כל דבר מגיע למסלול פלילי. אנו רוצים לייצר שליטה על התנהגות השוטרים ואי ניצול לרעה של סמכות שוטרים. גם מחלקת משמעת מטפלת כשמדובר בחשד לעבירות משמעת. אנו גם מפעילים משאל תעסוקתי להתאמת השוטר בכניסתו לארגון ובצמתים ההתקדמות שלו בתפקידים. יש מבדק ממוחשב ובדיקה נוספת למפקדים, ממפקד תחנה ומעלה. זה מאפשר לנו לא רק לאתר חריגה, אלא להבין אם יש בעיות והיכן הן חונות".

יו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש אמר: "משטרה חייבת להפעיל כוח. מול כוח, אם המשטרה לא תפעיל כוח, אם שוטר יפחד מול אירועים אלימים, תהיה אנרכיה. משטרה היא גוף שחייב להפעיל כוח ויש לה סמכות להפעיל כוח במקרה שצריך".



0 תגובות